20 sierpnia 2014

Na szkierach Archipelagu Göteborskiego (zdjęcia)

Szkiery to skaliste wysepki, powstałe w wyniku niszczenia podłoża przez lodowiec oraz ich zalania. Występują u wybrzeży Szwecji, także wokół Göteborga. Południowy Archipelag Göteborski zamieszkuje w okresie od września do maja około 4 500 osób, latem na wyspach pomieszkuje dwa razy więcej ludności.

Podczas naszego pobytu w drugim co do wielkości mieście Szwecji zdecydowaliśmy się spędzić cały dzień na południowych szkierach archipelagu. Dzięki temu, że bilety na łodzie kursujące po południowej części archipelagu mieszczą się w taryfie zwykłych biletów göteborskiej komunikacji miejskiej, mogliśmy bez problemu dotrzeć do Asperö, Styrsö, Brännö czy Köpstadstö.

To, co zobaczyliśmy, po prostu nas zachwyciło. Urocze niewielkie domki, czasem wyrastające prosto ze skał. Eleganckie wille i proste, zadbane ogródki. Niezwykle czysta woda. Wąziutkie uliczki, a zamiast samochodów - rowery, motorowery, meleksy, czy jak na Köpstadsö - jedynie taczki (sic!). Ludzie, którzy pozdrawiali nas, stojąc na podwórzu i dzieci, które wychodziły za nami na ulicę. Moje miejsce, gdzie rosną poziomki.

Zostawiam Was zatem z moimi achami i ochami i mnóstwem zdjęć.






 











 











Źródła:
zdjęcia z własnego archiwum

Follow on Bloglovin

21 komentarzy:

  1. Dziękuję za wycieczkę! Było pięknie!
    Swoją drogą, i jak tu nie kochać szwedzkich krajobrazów? Ja też napatrzeć się na (ten sztokholmski) archipelag i te wyspy idylliczne się nie mogę, nigdy dość.
    PS. Kadry piękne, i kolory! Z jakim aparatem pracujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Moniko! Też ciągle mogłabym wracać w te miejsca :)
      Jeśli chodzi o zdjęcia - jestem baaaaaardzo początkująca i wciąż zaprzyjaźniam się z moim Nikonem D3100 :)

      Usuń
    2. No tak myślałam, Nikon. U niego nasycone kolory są, Canon mnie pod tym względem rozczarowuje.
      PS. Ale same kolory nie wystarczą, kadrować trzeba umieć, a Ty masz to opanowane :-)
      Piękne zdjęcia!

      Usuń
    3. W Canonie 600d w trakcie korzystania z funkcji fotografowania zaawansowanego (czyli te wszystkie A-dep, M, Av, Tv, P) trzeba wejsc w menu, w styl obrazow, przejsc do stylu "uzytkown. 1" badz ktoregos nizej (uzytkown. 2,3), wcisnac "info" i przy nasyceniu przestawic wskaznik troche w prawo (to juz wg uznania, ja zazwyczaj przestawiam na dwie kreski). Potem wystarczy wcisnac menu, set i gotowe. A co najfajniejsze, ten styl jest zapamietany, czyli mozna latwo przejsc z tego nasyconego na automatyczny i z powrotem, a nawet w razie potrzeby mozna sie pobawic i ustawic ktorys ze stylow na pobledzony. Polecam pobawic sie w ustawieniach, lustrzanka ma naprawde duzo mozliwosci i mozna robic naprawde piekne zdjecia.
      A zdjecia faktycznie fantastyczne, w naszych obecnych warunkach klimatycznych az chce sie pojechac do takiego kolorowego miejsca.

      Usuń
  2. Cudne zdjęcia! Widoków ze Szwecji nigdy nie mam dosyć:) Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te domki są cudne :) Z chęcią zamieszkałabym w tym żółtym!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia są przepiękne! Choć już pisałam, napiszę jeszcze raz - na te domki (zwłaszcza czerwone) mogę patrzeć i patrzeć, cudne! :)
    Potwierdzam słowa koleżanki u góry - Nikon świetnie podkreśla barwy, a zdjęcia niektóre wyglądają jak pocztówki :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Te kolorowe domki wtopione w skały już dawno uwiodły mnie swym pięknem...Co do fotografowania - w każdym cyfrowym aparacie, niezależnie od marki, można w ustawieniach zwiększyć/zmniejszyć nasycenie, kontrast lub poprawić parametry w najprostszym, darmowym programie do obróbki :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. móc spędzić weekend w takim miejscu nieopodal wody - bezcenne. akumulatory naładowane na kilka tygodni! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te domki są jak malowane. Fajne widoki. Lubię takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia i widoki, którymi kolejny raz potwierdzasz, że Szwecja to miejsce warte zobaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Co wchodzę na Twojego bloga, od razu sobie myślę: jaka ta Szwecja piękna! Dzisiaj pomyślałam to samo :)

    alessandra

    OdpowiedzUsuń
  10. jak tam ślicznie! nigdy nie byłam w szwecji....

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie tam jest i tak schludnie, aż miło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zabójcze widoki! Aż się chce mieć taki widok codziennie.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie tak wygląda dla mnie kwintesencja Szwecji. błękitne niebo, woda i czerwone domki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachwyciły mnie domki!! zazdroszczę takiego wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie! Wszystko takie znajome ♥
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie i ... kolorowo :) Odpoczęłam, oglądając te zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam!
    Planuję wyprawę do Szwecji, jestem na etapie Goteborga i szkierów właśnie. Znalazłam tu dużo istotnych informacji, wszystko kraszone pięknymi zdjęciami. Super! Mam pytanie - skąd odpływają łodzie, którymi można dostać się na pobliskie wysepki? Pozdrawiam, Kamila.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...